seo expert seo expert .

seo expert

كنيباليزيشن چيست؟

كنيبال يكي از اصطلاحات مربوط به سئو و بهينه سازي وب سايت است كه ممكن است براي محتوا نويس ها يا افراد فعال در حوزه سئو واژه جديدي باشد. اما نحوه تشخيص و رفع كنيباليزيشن از عوامل بسيار مهم براي رشد وب سايت ها مي باشد. براي فهميدن بهتر كنيباليزيشن چيست؟ و چه تاثيري بر روي سئو وب سايت دارد، بهتر است از افراد متخصص در اين حوزه راهنمايي لازم را دريافت كنيد.

كنيباليزيشن چيست؟

كنيباليزيشن به معناي رقابت بين دو محصول، صفحه، كلمات كليدي و مواردي از اين قبيل است كه سبب ايجاد شك در بين مشتريان شده و سهم آنها را از بازار كاهش مي دهد.
كنيباليزيشن چيست؟ در سئو به معناي هم خواري دو صفحه از سايت است، به اين صورت كه در هنگام رشد محتواي وب سايت و رتبه گرفتن در گوگل دو مطلب از سايت با يكديگر درگير رقابت مي شوند. در چنين شرايطي اين دو صفحه نه تنها به رشد يكديگر كمك نمي كند، بلكه موجب افت رتبه يكديگر هم مي گردند.
در واقع هر زمان كه يك محتوا براي دو كلمه كليدي مشابه بهينه شوند، اين دو كلمه در موتورهاي جستجو شباهت معنايي زيادي به يكديگر دارند، دو محتوا سعي مي كنند تا وضعيت خودشان را بهتر كرده و رتبه يكديگر را مي خورند كه در نهايت اعتبار هر دو صفحه كاهش پيدا مي كند.
در صورتي كه اعتبار دامنه و قدرت وب سايت بسيار بالا باشد، ممكن است اين دو صفحه نهايتا تا لينك سه گوگل بالا بيايند و به هيچ عنوان در لينك ۱ و ۲ قرار نمي گيرند.

نحوه تشخيص كنيباليزيشن چگونه است؟

كنيبال چيست؟ كانيبال كه يكي از مشكلات بسيار مهم در وب سايت ها بوده و از رشد و پيشرفت سايت جلوگيري مي كند، بايد به درستي تشخيص داده شده و برطرف گردد.
از مهمترين مشكلات وب مستر ها و كارشناسان سئو آشنايي با نحوه تشخيص كنيباليزيشن است كه براي نجات وب سايت هاي خود از همخواري كلمات كليدي لازم است، روش هاي مختلفي را آموزش ببينند. در اين بخش به ساده‌ترين روش هايي كه در موتورهاي جستجو براي تشخيص كنيباليزيشن وجود دارد، مي پردازيم:
استفاده از فرمول سايت دو نقطه
استفاده از اين فرمول براي افرادي كاربردي است كه به جستجوهاي حرفه ‌اي در گوگل آشنايي دارند و با كمك اين فرمول به راحتي مي ‌توانند صفحات كنيبال وب سايت خود را تشخيص دهند.
نحوه بررسي از طريق اين فرمول به صورت است كه:
Sit: domin Keyword
با نوشتن كلمه كليدي مورد نظر تمامي صفحاتي كه مربوط به اين كلمه است در موتور جستجو به نمايش در مي ‌آيد. اما اين روش بسيار زمان ‌بر است. به همين جهت مي توانيد براي صفحات مهم از وب سايت خود جهت جلوگيري از كنيباليزيشن و تشخيص آن استفاده كنيد.
سرچ كنسول سايت
سرچ كنسول سايت يكي از روش هاي سريع براي پيدا كردن كنيباليزيشن است هر چند كه دقت در اين روش پايين است؛ اما اين تكنيك بسيار كمك كننده مي باشد.
روش دستي
روش دستي يك راه حل مهم براي پيدا كردن كنيباليزيشن وب سايت است كه با تغييرات در تنظيمات نوشته ها تمامي محتواها در يك صفحه به نمايش درمي ‌آيند و با انتخاب كلمات كليدي هدف مي توانيد آنها را در تمامي مقاله ها و برگه ها جستجو كنيد.

رفع مشكل كنيباليزيشن به شكل اصولي

كنيباليزيشن چيست؟ يكي از مشكلات بسيار مهم بوده كه براي برخي از وب سايت ها به دليل ناآگاهي از انتخاب كلمه كليدي ايجاد مي شود. اهميت دارد كه اين مشكلات به درستي تشخيص داده شود، تا از ايحاد مشكلات بزرگتر جلوگيري نماييد.
اما مسئله مهم تر پس از تشخيص كنيبال شدن، رفع مشكل صفحات وب سايت است كه دچار هم خواري شده اند.
رفع مشكل كنيباليزيشن به شكل اصولي از چند طريق امكان پذير است كه در ادامه چند راهكار آن را بررسي مي كنيم:
حذف صفحات اضافه
زماني كه صفحه دوم هيچ ارزشي براي وبسايت ندارد، بهتر است كه به طور كامل مقاله را حذف كرد. اما قبل از آن حتماً با كمك افزونه هاي وردپرسي مانند يواست سئو و رنگ مث عمل نوايندكس را انجام دهيد.

نوايندكس كردن صفحات
هر زمان كه صفحات كنيبال براي وب سايت ها اهميت دارند، از راهكار نوايندكس كردن استفاده مي كنند و به جاي حذف صفحات، اعتبار آنها را بر روي يكديگر انتقال مي دهند.
استفاده از تگ كنونيكال
تگ كنونيكال يك نوع كد html است كه با كمك آن مي توانيد اعتبار يك صفحه را به صفحه ديگر منتقل كنيد. در اين صورت با افزايش اعتبار به صفحه اول ديگر با صفحات ديگر كنيبال هم نشده و قدرت بالاتري پيدا مي كند.

Cannibalization چيست و چگونه از ايجاد آن جلوگيري كنيم؟

Cannibalization چيست؟ كنيباليزيشن كه به معني همخواري صفحات وب سايت بوده و موجب مي‌ شود تا هيچ كدام از صفحات سايت رتبه خوبي نگيرند و در رقابت با يكديگر اعتبار سايت را كاهش مي دهند.
راه هاي مختلفي براي جلوگيري از ايجاد صفحات كنيبال در وب سايت وجود دارد كه در اين بخش به بررسي دو مورد آن مي پردازيم:
تحقيق كلمات كليدي صحيح
اولين و مهمترين راهكار تحقيق كلمات كليدي به شكل اصولي صحيح است. در روند پيدا كردن كلمات كليدي نياز است كه حتماً تمامي كلمات فرعي آن را مشخص كرده و با اشراف كامل به كانسپت كلمه كليدي، ديگر از ايجاد صفحات مشابه جلوگيري مي شود.


استفاده از يواست سئو
در ابزار يواست سئو بهتر است كه كلمه كليدي اصلي را در هر مقاله وارد كنيد. چرا كه در صورت وارد كردن كلمه كليدي به شكل تكراري به شما هشدار مي دهد كه قبلاً چنين صفحه اي را بر روي وب سايت خود ايجاد كرده ايد.

سخن آخر
كنيبال در واقع يك نوع خودزني است كه سبب افت رتبه هاي وب سايت مي شود و براي جلوگيري از اين پديده بهتر است تلاش كنيد تا در مرحله تحقيق كلمات كليدي به خوبي عمل نماييد. با مشخص كردن كلمات مناسب و هم كانسپت به شكل بهتري بر روي وب سايت خود كار كرده و براي بدست آوردن جايگاه هاي بالاتر تلاش نماييد. همچنين با دريافت آموزش هاي ضروري در مورد نحوه تشخيص كنيباليزيشن و برطرف كردن آن مي توانيد در صورت بروز اين مشكلات آنها را به سرعت برطرف كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۳:۰۲ توسط:seo expert موضوع: آموزشي نظرات (0)